Łączna liczba wyświetleń

piątek, 2 marca 2018

WSKAZÓWKA NR 5



To już wszystkie poszlaki, jakie możemy Ci dostarczyć. Więcej sami nie wiemy! No, może poza tym, że dotarliśmy do spisu treści. Liczy on 10 różnych opowiadań.
Jeśli już wiesz, co to za książka, wpisz tytuły utworów, z których zacytowane zostały rymowanki z poprzedniej wskazówki. Podaj też tytuł 6. i 9. z kolei.

Kto jest sprawcą?
Tak do nas napisał: „Pewien poeta – Jan Brzechwa – przewidział, co może się ze mną stać, jeśli zmienię dietę. Nie chciałem tak żyć. Uwierzcie mi, musiałem już wydostać się z tej książki, by zamieszkać z dala od wszystkich, z moją rodziną, by nikomu już nie sprawiać problemu. By dowiedzieć się, kim jestem, podaj tytuł utworu Jana Brzechwy i uzupełnij wykropkowane miejsca.”

Groch, ………….. i kapustę,

Wszystko z wody i nietłuste,

Żeby …………. Były puste.

Tak za roczkiem ……………. Roczek,

………………. Nasz stał się jak wymoczek,

Wprost nie ……………….. lecz zwykły ……………..

Odtąd każda mądra ………………

Dziecku daje go do ………………

Na rozwiązania czekamy w bibliotece. Kartkę z rozwiązaniem (tytuł książki, imię i nazwisko autora oraz informację, kto uszkodził książkę) wrzuć do pudełka umieszczonego w bibliotece z napisem śledztwo. Pamiętaj, by podpisać się imieniem i nazwiskiem oraz podać klasę.

Dziękujemy za udział w zabawie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz